WSTECZ WSTECZ   ( oczekuje na akceptacje )
Usługa: Wydanie wtórnika, zmiana danych prawa jazdy



Podstawa prawna:
  • Ustawa o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2023 r., poz. 622), wraz z przepisami wykonawczymi.


Wymagane dokumenty:

Do wniosku należy dołączyć:

  • jedna kolorowa i aktualna fotografia o wym. 3,5 x 4,5 (wzór zgodny z § 5 ust. 1, pkt 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i budownictwa z dnia 25.02.2016 r.)
  • orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do kierowania pojazdem (w przypadku przedłużenia ważności dokumentu ),
  • orzeczenie psychologiczne stwierdzające brak przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem (przy kat. C1, C, D1, D, C1+E, C+E, D1+E, D+E) - o ile jest wymagane
  • dowód uiszczenia opłaty,
  • kserokopia dotychczasowego prawa jazdy (nie dotyczy przypadków ubiegania się o wtórnik tego dokumentu).


Opłata:
  • Za wydany wtórnik z powodu utraty, zmiany danych lub zniszczenia dokumentu uiszcza się opłatę 100 zł. 
(Opłatę należy dokonać na konto BS w Parczewie O/Włodawa 75 8042 0006 0550 1603 2000 0010)


Przewidywany termin załatwienia sprawy:

Termin wydania prawa jazdy wynosi do 30 dni od daty dostarczenia dokumentów



Sprawę załatwia i szczegółowych wyjaśnień udziela:
  • Romuald Dydiuk
  • Paweł Ładak


Wydział: Komunikacji Transportu i Dróg

Nr pokoju: 03

Nr telefonu: 82 5724907 wew. 121

Godziny pracy: 8:00-16:00, wt.-pt. 7:30-15:30

Sposób załatwienia sprawy:




Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Chełmie za pośrednictwem Starosty Włodawskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.


Procedura:




Uwagi:

  • Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć osobiście w tut. Urzędzie, przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej w formie dokumentu elektronicznego przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Systemu Pojazd i Kierowca www.esp.pwpw.pl (wymagane jest posiadanie podpisu kwalifikowanego albo profilu zaufanego).
  • "Osoba posiadająca uprawnienie do kierowania pojazdem jest obowiązana w terminie 30 dni od dnia zaistnienia zdarzenia zawiadomić starostę o utracie prawa jazdy, pozwolenia do kierowania tramwajem, o zniszczeniu tych dokumentów w stopniu powodującym ich nieczytelność, a także zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych w nich zawartych."



Załączniki:

Nazwa Zarządzanie Data dodania
Wniosek
2020-05-08
Karta usług - wydanie prawa jazdy
      
2020-06-18
Klauzula informacyjna wydanie wtórnika, zmiana danych
2021-12-28