Wtórnik lub wymiana dowodu rejestracyjnego
Wypełniony wniosek oraz:
- dotychczasowy dowód rejestracyjny- w przypadku wnioskowania o wymianę zniszczonego lub zapełnionego dokumentu,
- w przypadkach koniecznych - zaświadczenie (odpis) ze stacji kontroli pojazdów określające termin następnego badania technicznego pojazdu (dotyczy przypadków, w których upłynął termin ważności ostatniego badania technicznego zapisanego w dotychczasowym dowodzie rejestracyjnym lub tut. Urząd nie posiada informacji o terminie ostatniego badania zamieszczonego w utraconym dowodzie rejestracyjnym),
- dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie,
- dowód tożsamości - w przypadku osób fizycznych, a także zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli osoba prowadzi taką działalność,
- aktualny odpis z KRS i zaświadczenie o nadanym nr REGON - w przypadku podmiotów rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym,
- pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta),
- dowód uiszczenia opłaty
oświadczenie pod groźbą odpowiedzialności karnej o utracie lub zniszczeniu dowodu rejestracyjnego
Na konto Starostwa Powiatowego we Włodawie w Banku Spółdzielczym w Parczewie O/Włodawa, nr konta 75 8042 0006 0550 1603 2000 0010.
54,00 zł - wydanie wtórnika lub wymiana
dowodu rejestracyjnego bez pozwolenia czasowego, w którym zabrakło miejsca na wpisy kolejnych terminów okresowych badań technicznych pojazdu
72.50 zł – nowy dowód rejestracyjny wraz
z pozwoleniem czasowym w przypadku wtórnika dowodu rejestracyjnego utraconego lub zniszczonego oraz wymiany dowodu rejestracyjnego z powodu braku miejsca na kolejne wpisy badań technicznych
W przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną w Banku PEKAO S.A. na konto Urzędu Miasta Włodawa, nr konta 36 1240 2249 1111 0010 2899 3236.
Sprawę załatwia się w dniu zgłoszenia wniosku.
7.30-15.30, z wyjątkiem poniedziałku od 8.00-16.00
Po złożeniu wniosku o wydanie wtórnika lub wymianę dowodu rejestracyjnego, organ rejestrujący dokonuje zamówienia na dowód rejestracyjny w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie.
- Dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu jest wtedy przez 30 dni pozwolenie czasowe ( jeżeli właściciel o takowe wnioskuje).
- W przypadku wnioskowania o wymianę dowodu rejestracyjnego, w którym zabrakło miejsca na wpisy terminów badań technicznych pojazdu organ rejestrujący może wydać pozwolenie czasowe na okres 30 dni, chyba że stan dotychczasowego dowodu pozwala na zawarcie w nim informacji o złożeniu przez klienta wniosku o wymianę tego dokumentu (oceny dokumentu dokonują pracownicy Urzędu) - w takim wypadku dokonuje się adnotacji w dotychczasowym dowodzie rejestracyjnym potwierdzającej zgłoszenie zmian, zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny w PWPW w Warszawie.
- W obu przypadkach dotychczasowy dokument należy przed upływem wyznaczonego terminu wymienić w urzędzie na nowy dowód rejestracyjny po okazaniu dowodu osobistego i dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty ubezpieczeniowej OC