Rejestracja (przerejestrowanie) używanego pojazdu
Wypełniony wniosek oraz:
- oryginał dowodu własności pojazdu (mogą to być m.in.: umowa sprzedaży, zamiany, darowizny, faktura VAT, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności),
- dotychczasowy dowód rejestracyjny,
- tablice rejestracyjne (również przy pozostawieniu dotychczasowego numeru rejestracyjnego – (TABLICE PODLEGAJĄ LEGALIZACJI
W URZĘDZIE!)
- dowód tożsamości - w przypadku osób fizycznych, a także zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli osoba prowadzi taką działalność,
- aktualny odpis z KRS i zaświadczenie o nadanym nr REGON - w przypadku podmiotów rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym,
- pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta),
- dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie (dopuszcza się przedstawienie dokumentu wystawionego na dotychczasowego właściciela pojazdu),
- dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej.
Obowiązek oddania dowodu rejestracyjnego i tablic rejestracyjnych nie dotyczy zarejestrowanego pojazdu zakupionego od Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Straży Granicznej lub Sił Zbrojnych RP.W przypadku gdy dane odnoszące się do zbywcy pojazdu zawarte w dowodzie własności pojazdu dołączonym do wniosku o rejestrację są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w dowodzie rejestracyjnym , jako dowód własności wymagany do rejestracji rozumie się
oryginały wszystkich kolejnych dokumentów
potwierdzających fakt przeniesienia prawa własności pojazdu.
Opłata: Na konto konto Starostwa Powiatowego we Włodawie w Banku Spółdzielczym w Parczewie O/Włodawa, nr konta 75 8042 0006 0550 1603 2000 0010, uiszcza się opłatę
- w wysokości 160,00 zł - w przypadku pojazdów samochodowych z wydaniem nowych tablic
- w wysokości 120,00 zł - w przypadku motocykli, przyczep i naczep oraz ciągników rolniczych z wydaniem nowych tablic
- w wysokości 110,00 zł - w przypadku motorowerów z wydaniem nowych tablic
- w wysokości 66,50 zł – dotyczy WSZYSTKICH POJAZDÓW w przypadku pozostawienia dotychczasowego numeru rejestracyjnego - pojazdu wcześniej zarejestrowanego na terytorium RP, posiadającego tablice rejestracyjne z symbolem UE.
Ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł płatną w Banku PEKAO SA we Włodawie na konto Urzędu Miasta we Włodawie nr konta 36 1240 2249 1111 0010 2899 3235
Sprawę załatwia się w dniu złożenia wniosku.
7.30-15.30, z wyjątkiem poniedziałku od 8.00-16.00.
Rejestracja
pojazdu następuje w drodze decyzji administracyjnej. Po złożeniu wniosku o rejestrację, zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący dokonuje rejestracji czasowej
pojazdu na okres 30 dni, zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie. Dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu jest w tym momencie pozwolenie czasowe lub dowód
rejestracyjny ( w przypadku pozostawienia dotychczasowego numeru
rejestracyjnego), które przed upływem wyznaczonego terminu należy wymienić w tut. urzędzie na dowód rejestracyjny