WSTECZ WSTECZ ZAŁATW SPRAWE   ( oczekuje na akceptacje )
Usługa: Wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego i udzielanie informacji o gruntach, budynkach i lokalach.

Podstawa prawna:

1.  Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne

2.  Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów     i budynków

3.  Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

4.  Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzoru wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu   wydawania licencji

5.  Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej




Wymagane dokumenty:
  • Formularz EGiB „Wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego” złożony przez:

               - właścicieli oraz osoby i jednostki organizacyjne władające gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy  

                 udostępniany wypis;

              - organy administracji publicznej albo podmioty niebędące organami administracji publicznej, realizujące, na   

                skutek powierzenia lub zlecenia przez organ administracji publicznej, zadania publiczne związane z gruntami, 

                budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany wypis;

              - inne podmioty niż wymienione w pkt 1 i 2, które mają interes prawny w tym zakresie.

  • Przy załatwianiu sprawy pomocne będą dokumenty dotyczące własności nieruchomości.


Opłata:
  • W zależności od rodzaju i zakresu żądanych informacji opłata naliczana jest według cennika ustawowego tj. załącznika do Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne - tabela numer 11.

UWAGA!

  • Zgodnie z art. 40d ust. 3 Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne Opłatę pobiera się przed udostępnieniem materiałów zasobu lub przed wykonaniem czynności, o których mowa w art. 40b ust.1
  • Opłata skarbowa za pełnomocnictwo  -17,00zł - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) z wyłączeniem zwolnień ustawowych – należy uiścić na konto Urzędu Miejskiego Włodawa.

                Potwierdzenie dokonania wpłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do dokumentu  stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury (jego odpisu, wypisu lub kopii).




Przewidywany termin załatwienia sprawy:
Termin załatwienia sprawy określa art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeksu postępowania administracyjnego – nie dłuższy jednak niż 30 dni.


Sprawę załatwia i szczegółowych wyjaśnień udziela:

  • Pan Emil Maksymiuk – gm. Wyryki, gm. Włodawa, gm. Stary Brus - pokój 101 ( I piętro)
  • Pan Radosław Flis – gm. Wola Uhruska, gm. Hanna, gm. Hańsk - pokój 101 ( I piętro)
  • Pani Jolanta Majewska – gm. Urszulin, Miasto Włodawa - pokój 101 ( I piętro)




Wydział: Geodezja

Nr pokoju: 101, 106

Nr telefonu: pokój 101 tel. (82)5725663

Godziny pracy: poniedziałek 8.00-16.00, wtorek, środa, czwartek, piątek 7.30-15.30

Sposób załatwienia sprawy:

Realizacja po złożeniu stosownego wniosku:

  1. Osobiście w Wydziale Geodezji pod adresem Starostwo Powiatowe we Włodawie,

               ul. Kościelna 7, 22-200 Włodawa (parter),

  1. Pocztą tradycyjną przesyłając wniosek na adres Starostwo Powiatowe we Włodawie,

               Al. Józefa Piłsudskiego 24, 22-200 Włodawa,

W formie dokumentu elektronicznego za pomocą skrzynki podawczej na portalu ePUAP, e-Doręczenia




Tryb odwoławczy:

Od decyzji o odmowie wydania informacji z EGiB przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do  Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Włodawskiego.



Procedura:
  • Wniosek o wydanie wypisu, wyrysu, udzielenie informacji złożony przez:

- właścicieli oraz osoby i jednostki organizacyjne władające gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy

udostępniany wypis;

               - organy administracji publicznej albo podmioty niebędące organami administracji publicznej, realizujące, na

skutek powierzenia lub zlecenia przez organ administracji publicznej, zadania publiczne związane z gruntami,

budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany wypis;

               - inne podmioty niż wymienione w pkt 1 i 2, które mają interes prawny w tym zakresie.

  • Przy załatwianiu sprawy pomocne będą dokumenty dotyczące własności nieruchomości.


Uwagi:

  • W przypadku załatwiania sprawy osobiście w Urzędzie, opłatę za udostępnienie materiałów z zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wyliczoną w Dokumencie Obliczenia Opłaty, należy uiścić na konto wskazane w DOO.
  • W przypadku prowadzenia sprawy drogą korespondencyjną, po otrzymaniu Dokumentu Obliczenia Opłaty, wyliczoną w dokumencie kwotę należy wpłacić na wskazane w nim konto Urzędu, w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania. Po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Urzędu, zamówione dokumenty zostaną wysłane niezwłocznie na wskazany we wniosku adres. Opłata za wysłanie materiałów zasobu pod wskazany adres jest równa opłacie za przesyłkę poleconą zgodnie z obowiązującym w dniu wystawienia Dokumentu
    Obliczenia Opłaty cennikiem usług powszechnych ogłoszonym przez operatora wyznaczonego w rozumieniu przepisów prawa pocztowego.
  • Informacje o danych przedmiotowych (grunty, budynki, lokale ) są jawne.
  • Informacje o danych podmiotowych ( właściciel,  władający, adres zamieszkania) udzielane są z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
Wnioskodawca wskazując interes prawny zobowiązany jest do wskazania przepisu prawa materialnego, z którego wywodzi swój interes prawny.



Załączniki:

Nazwa Zarządzanie Data dodania
KLAUZULA INFORMACYJNA - Wydział Geodezji
2025-10-06
Formularz EGiB_Wniosek o wypis i wyrys
2025-10-06
Karta Wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego i udzielanie informacji o gruntach, budynkach i lokalach
2025-10-06