Wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego i udzielanie informacji o gruntach, budynkach i lokalach.
1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
4. Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzoru wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji
5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej
- Formularz EGiB „Wniosek o wydanie wypisu
lub wyrysu z operatu ewidencyjnego” złożony przez:
- właścicieli oraz osoby i jednostki organizacyjne władające gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy
udostępniany wypis;
- organy administracji publicznej albo podmioty niebędące organami administracji publicznej, realizujące, na
skutek powierzenia lub zlecenia przez organ administracji publicznej, zadania publiczne związane z gruntami,
budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany wypis;
- inne podmioty niż wymienione w pkt 1 i 2, które mają interes prawny w tym zakresie.
- Przy załatwianiu sprawy pomocne będą dokumenty dotyczące własności nieruchomości.
- W zależności od rodzaju i zakresu żądanych informacji opłata naliczana jest według cennika ustawowego tj. załącznika do Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne - tabela numer 11.
UWAGA!
- Zgodnie z art. 40d ust. 3 Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne Opłatę pobiera się przed udostępnieniem materiałów zasobu lub przed wykonaniem czynności, o których mowa w art. 40b ust.1
- Opłata skarbowa za pełnomocnictwo -17,00zł - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) z wyłączeniem zwolnień ustawowych – należy uiścić na konto Urzędu Miejskiego Włodawa.
Potwierdzenie dokonania wpłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury (jego odpisu, wypisu lub kopii).
Termin załatwienia sprawy określa art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeksu postępowania administracyjnego – nie dłuższy jednak niż 30 dni.
pokój 101 tel. (82)5725663
poniedziałek 8.00-16.00, wtorek, środa, czwartek, piątek 7.30-15.30
Realizacja po złożeniu stosownego wniosku:
- Osobiście w Wydziale Geodezji pod adresem Starostwo Powiatowe we Włodawie,
ul. Kościelna 7, 22-200 Włodawa (parter),
- Pocztą tradycyjną przesyłając wniosek na adres Starostwo Powiatowe we Włodawie,
Al. Józefa Piłsudskiego 24, 22-200 Włodawa,
W formie dokumentu elektronicznego za pomocą skrzynki podawczej na portalu ePUAP, e-Doręczenia
- Wniosek o wydanie wypisu, wyrysu, udzielenie informacji złożony przez:
- właścicieli oraz osoby i jednostki organizacyjne władające gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy
udostępniany wypis;
- organy administracji publicznej albo podmioty niebędące organami administracji publicznej, realizujące, na
skutek powierzenia lub zlecenia przez organ administracji publicznej, zadania publiczne związane z gruntami,
budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany wypis;
- inne podmioty niż wymienione w pkt 1 i 2, które mają interes prawny w tym zakresie.
- Przy załatwianiu sprawy pomocne będą dokumenty dotyczące własności nieruchomości.