Prowadzenie i aktualizacja operatu ewidencji gruntów i budynków
Termin załatwienia sprawy określa art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeksu postępowania administracyjnego (Tekst jednolity, Dz. U. z 2013, poz. 267) – nie dłuższy jednak niż 30 dni.
pokój 106 tel. (82)5725663 pokój 101 tel. (82)5725090
poniedziałek 8.00-16.00, wtorek, środa, czwartek, piątek 7.30-15.30
Zmiany dokonywane są na wniosek złożony do Starostwa Powiatowego przez właścicieli lub władających oraz osoby mające interes prawny. Dotyczy to zmian podmiotowych, zmiany zapisów odnośnie właściciela, władającego na podstawie postanowień Sądów, aktów notarialnych, umów przekazania gospodarstw, dzierżawy i innych zmian przedmiotowych, w oznaczeniu nieruchomości, powierzchni, adresu, itp. Dostarczone dokumenty powinny być prawomocne (ostateczne). W przypadku kserokopii dokumentu należy poświadczyć go za zgodność z oryginałem. Ponadto na postanowieniu sądowym o nabyciu spadku należy wpisać imiona rodziców wszystkich spadkobierców oraz aktualne ich adresy. Umowa dzierżawy powinna być sporządzona czytelnie z określeniem przedmiotu, tj. na jakim obrębie, jakie działki, podać pełne dane dzierżawcy –imię i nazwisko, imiona rodziców, adres zamieszkania. Umowa dzierżawy powinna być sporządzona w kancelarii notarialnej lub we właściwym miejscowo Urzędzie Gminy.