Usługa: Udzielenie porady prawnej w sprawach konsumenckich
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn.zm.)
Wymagane dokumenty:
Opłata:
Przewidywany termin
załatwienia sprawy:
- Udzielenie informacji lub porady telefonicznie – niezwłocznie.
- W przypadku konieczności podjęcia interwencji pisemnie – wnioski rozpatrywane są w kolejności wpływu spraw do rzecznika.
- Ostateczny termin załatwienia sprawy zależny jest nie od rzecznika, tylko od złożoności sprawy, czasu oczekiwania na odpowiedź od przedsiębiorcy, stanowiska przedsiębiorcy, innych organów i instytucji
Sprawę załatwia i szczegółowych wyjaśnień
udziela: Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Włodawie – Małgorzata Dejneka
Nr
pokoju: 201; II piętro budynku Starostwa
Nr telefonu: 082 57 21 510; 082 572 56 90
Godziny
pracy: wtorek od 15.30 do 20.30; czwartek od 15.30 do 20.30
Sposób załatwienia
sprawy:
- Konsumentowi przesyłana jest do wiadomości kopia wystąpienia do przedsiębiorcy i wszelka inna korespondencja prowadzona w jego sprawie.
- Rzecznik powiadamia konsumenta o stanowisku przedsiębiorcy i ewentualnie o dalszej możliwości dochodzenia roszczeń.
- Wnoszenie spraw do sądów powszechnych jest uprawnieniem a nie obowiązkiem rzecznika i o fakcie, czy dana sprawa kwalifikuje się do wniesienia do sądu jako sprawa konsumencka decyduje rzecznik
Tryb odwoławczy:
Procedura:
- Wniosek konsumenta do rzecznika o wystąpienie do przedsiębiorcy.
- Do wniosku winny być załączone wszystkie dokumenty w sprawie, w tym w szczególności : dokument zakupu towaru/usługi (paragon, faktura, rachunek, umowa), zgłoszenie reklamacyjne konsumenta do przedsiębiorcy, odpowiedź przedsiębiorcy z ewentualną opinią rzeczoznawcy , dokument gwarancyjny, wszelką inną korespondencję w sprawie.
- Konsument zgłasza sprawę o interwencję rzecznika u przedsiębiorcy osobiście w siedzibie rzecznika, ewentualnie meilowo (m.dejneka@powiat.wlodawa.pl), załączając zeskanowane wszystkie niezbędne dokumenty z podaniem swojego numeru telefonu. W razie braku wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany telefonicznie do ich uzupełnienia.
Uwagi:
- Porady i pomoc na wniosek udzielane są wyłącznie konsumentom, będącym mieszkańcami powiatu włodawskiego.
- Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonująca czynności prawnej nie związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową – definicja konsumenta na podstawie art. 221 Kodeksu cywilnego. Jeśli więc osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą zakupiła usługę/towar „na swoją firmę” w myśl przytoczonego przepisu nie jest ona konsumentem, a sprawa nie jest sprawą konsumencką.
- Rzecznik konsumentów nie jest pełnomocnikiem (adwokatem) działającym w imieniu i na zlecenie konsumenta, natomiast w sprawach sądowych występuje na rzecz (obok) konsumenta.
- Wzór wniosku konsumenta do Powiatowego Rzecznika Konsumentów we Włodawie stanowi
Załączniki:
Nazwa |
Zarządzanie |
Data dodania |
Wniosek konsumenta |
|
2020-10-21 |
KLAUZULA INFORMACYJNA - Powiatowy Rzecznik Konsumentów |
|
2020-07-13 |