- Nauczyciel/emerytowany nauczyciel składa wniosek o przyznanie pomocy zdrowotnej do sekretariatu Starostwa Powiatowego we Włodawie w terminie do 30 września.
- Wzór wniosku stanowi załącznik do wyżej wymienionej uchwały.
- Do wniosku należy załączyć:
- aktualne zaświadczenie o stanie zdrowia wystawionego przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej lub lekarza specjalistę (zawierające określenie choroby, stosowane leczenie i wskazania dotyczące zdiagnozowanego schorzenia), wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy od daty złożenia wniosku,
- imiennie wystawione rachunki lub faktury za świadczenia,
- oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych w celu rozpatrzenia wniosku o przyznanie pomocy zdrowotnej.
- Decyzję o przyznaniu lub odmowie przyznania oraz wysokość świadczenia pomocy zdrowotnej podejmuje Starosta Włodawski w terminie do 31 października, po zasięgnięciu opinii powołanej przez siebie Komisji Zdrowotnej.
- O udzieleniu pomocy zdrowotnej informowani są:
- wnioskodawca,
- Wydział Finansów Starostwa Powiatowego we Włodawie,
- dyrektor szkoły/placówki będący pracodawcą nauczyciela/ostatnim pracodawcą emerytowanego nauczyciela.
Pomoc zdrowotna wypłacana jest przez szkołę/placówkę, w której zatrudniony jest nauczyciel/ która była ostatnim miejscem pracy emerytowanego nauczyciela.