Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej - Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
- Rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 15 stycznia 2020 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 30 września 2019 r. w sprawie powierzenia prowadzenia rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m i administrowania nimi.
Od dnia
1 sierpnia 2020 r. obowiązują nowe przepisy dotyczące rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m).
Wniosek o
rejestrację można złożyć w postaci elektronicznej korzystając z aplikacji Konto
Interesanta dostępnej pod adresem internetowym:
https://interesant.reja24.gov.pl/login
albo
w postaci papierowej korzystając z formularzy znajdujących się w karcie usługi.
Opłaty:
- opłatę w kwocie
80 zł pobiera się za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego, zmianę danych w rejestrze i wydanie dokumentu rejestracyjnego, wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego,
- opłatę w kwocie
60 zł pobiera się za rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego dla jednostek zarejestrowanych na podstawie dotychczasowych przepisów,
- opłatę w kwocie
15 zł pobiera się za rozpatrzenie wniosku o wydanie odpisu lub wyciągu z rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m,
Opłaty należy wnieść na konto Starostwa Powiatowego we Włodawie:
Nr
75 8042 0006 0550 1603 2000 0010
Właściciel jednostki pływającej, która zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie podlegała obowiązkowi rejestracji, a obecnie podlega rejestracji ma obowiązek ją zarejestrować w terminie 17
miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy tj. do
01.01.2022 r.
Przewidywany
termin załatwienia sprawy:
Sprawy załatwia się nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Środowiska i Rolnictwa Starostwa Powiatowego we Włodawie ul. Piłsudskiego 24 22-200 Włodawa
82 5724510, 82 5723090 wew. 129
poniedziałek 8:00-16:00, wtorek – piątek 7:30-15:30